2013. április 14., vasárnap

Moha-féle tejes tatukifli

Régóta keresek egy olyan sós kifli receptet, amelyet le lehet tekerni. Ugyanis kiskoromban a csupasz kifliket mindig igy ettem. Most Moha tejes tatukifli receptjét próbáltam ki, habár ez nem ropogósfajta, de nagyon finom, és azok a csikok, amelyekről a kisfia nevezte el igy, látványosabbá és étvágygerjesztőbbé teszik. Kedves Moha, nem hinnéd el, hogy mivel ettem az egyik tatukiflit :D Belemártottam a csokis pudingba és a kókuszreszelékben is meghempergettem. Nagyon látványos, főleg, hogy most csak fehérliszteket használtam.

Tejes tatukifli (16 db nagy vagy 32 db kicsi kiflihez)

A tésztához:
50 dkg liszt (rétes és simaliszt keverve)
2 ek burgonyapehely (elhagyható)
1 tk cukor
1 púpozott tk só
csipetnyi aszkorbinsav (helyette ecet is használható)
50 ml étolaj
350 ml tej
2,5 dkg élesztő

Tetejére:
viz

Az élesztőt langyos cukros kevés tejben felfuttatjuk. Majd a többi hozzávalóval lágy tésztát dagasztunk és hagyjuk duplájára kelni.
A megkelt tésztát lisztezett deszkán óriási körré nyújtjuk és 16 cikkre vágjuk, feltekerjük. Sütőpapiros tepsire sorakoztatjuk őket, ahol ismét a duplájára kelesztjük őket.
Ezalatt előmelegitjük a sütőt 200 fokra. A kifliket alaposan lespricceljük vizzel, és 20 perc alatt megsütjük.


Szerintetek az dicséret, hogy azt mondták rá, hogy olyan, mint a bolti?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése