2013. április 1., hétfő

Banántorta

Khm, hát hol is kezdjem... Mikor megláttam Dinánál ezt a tortát, eldöntöttem, hogy elkészitem. Persze, nem születésnapra, hanem csak úgy, hétvégi süteménynek. Aztán az is kiderült, hogy nincs itthon banános pudingpor meg banán, mert időközben el lett használva. Igy hát beszereztem. Aztán jött az első születésnap apámé (március 14.), majd a következő hétvége is elrepült. Elérkezett az ünnepi hétvége, és mikor hétvégi desszert után kutattam, ismét szembejött velem. Nem sokat teketóriáztam, ismerve apám igényét a banánra, amelyből egy nap alatt 3 darabot is bepuffant, rögtön nekiláttam. Igy viszont az én tortám is lehetett volna, ha idő előtt nem fogyott volna el. Hát, igen, a születésnapomat ünneplem ma, azaz április elsején :D

Banános torta

a piskótatésztához:
4 tojás
4 ek liszt
4 ek nádcukor

a banános krémhez:
1 csomag banánizű pudingpor
12 dkg nádcukor
3 dl tej
15 dkg vaj

a citromos sziruphoz:
1 dl viz
1 ek citromlé
1 ek nádcukor

ezenkivül:
2 banán
sós mogyoró (kb. 9 dkg-nyit használtam fel, sótlant, igy megsóztam)

Először elkészitjük a piskótatésztát: a tojásokat kettéválasztjuk. A tojásfehérjét csipetnyi sóval kemény habbá verjük. Majd hozzáadjuk a tojássárgájákat, a lisztet és a cukrot. Az összekevert masszát egy 19 cm-es (Dinánál 18 cm-es) átmérőjű kerek tortaformába öntjük. Előmelegitett sütőben 180 fokon kb. 20 percig sütjük, tűpróbáig.
Ezalatt elkészitjük a krémet: a pudingport a cukorral és a tejjel odatesszük főzni. Állandó keverés mellett sűrű krémmé dolgozzuk. Hagyjuk kihűlni, majd a habosra vert vajjal is összedolgozzuk.
A kihűlt piskótatésztát 3 lapra osztjuk, minden lapot meglocsoljuk a nyers citromos sziruppal. Elosztjuk a krémet is 3 felé, mindegyik krémes rétegre ferdén szelt banánkarikákat rakunk és megszórjuk kevés durvára tört (zacskóban a húsklopfolóval szétverve) sós mogyoróval. Sóssal. Kiemeli az izeket. És ropogós. Tetejét is megkenjük a krémmel, majd az oldalát is befedjük vele.
Kissé behűtve isteni, tényleg! :)




Mennyei édesség. Ajánlom kipróbálásra! Köszönet a receptért Dinának!

2 megjegyzés:

  1. Sok boldog születésnapot kívánok, sok ilyen finom tortával!

    VálaszTörlés
  2. Boldogságos Szülinapot! Jaj, annyira örülök, hogy ízlik! :))

    VálaszTörlés