2012. augusztus 23., csütörtök

Kávéfagylalt

Néhány hónapja elkezdtem a fagylaltgyártást, mintha tudtam volna, hogy az idei nyár szokatlanul meleg lesz. Frank Júlia szakácskönyvét lapozgatva akadtam rá erre az ígéretes fagylaltreceptre. Percek alatt össze lehet állítani, már csak a 4 óra hűtést kell kivárni.

Nagyon finom, gyorsan el is fogyott...

Kávéfagylalt

1 tojássárgája
10-12 dkg porcukor
2 dl habtejszín
2,5 dl tej
1 púpozott tk nescafé vagy egyéb instant kávépor
1 kk kakaópor
1 csomag vaníliás cukor
csipetnyi só

A tejszínből kemény habot verek. A tojássárgáját a cukorral és a sóval fehéredésig keverem, utána turmixgépbe töltöm a tejjel, a vaníliás cukorral, a kakaóporral és a nescaféval együtt, majd habosra keverem. Végül összekeverem a kávés tejet a tejszínhabbal. Fagyigép tartályába töltöm és előírás szerint megfagyasztom, vagy fagyigép híján félóránként megkeverem. 4 óra hűtés kell neki.
Kinek adhatom? :D
Mire sikerült egy elfogadható fotót összehoznom, addigra már olvadozott. És én is, mikor megkóstoltam :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése