2012. augusztus 17., péntek

Fahéjas-vaníliás szelet

A Blikk újságban találtam meg ezt a fotóval is ábrázolt süteményt. Első látásra bele is szerettem, s néhány napra rá sort is kerítettem még pünkösd alkalmából. Sajnos, nekem nem sikerült olyan szép rétegesre és a krém el is veszett a tészta és a hab között, de azért megettük :D

1 óra alatt elkészül...

Fahéjas-vaníliás szelet

A tésztához:
5 tojás
25 dkg kristálycukor (2/3-át nádcukorral helyettesítettem)
5 ek víz
20 dkg rétesliszt
fél csomag sütőpor
10 ek darált dió
1 tk fahéj

A krémhez:
2 csomag vaníliás pudingpor
6 dl tej
30 dkg margarin
30 dkg porcukor
2 csomag vaníliás cukor

Tetejére:
3 dl habtejszín
csokireszelék vagy tortadara

A tojásokat felverjük a cukorral és a vízzel. Belekeverjük a sütőporral elkevert lisztet és a darált diót. Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 15 percig sütjük.

A pudingporokat a tejjel sűrűre főzzük. Ha kihűlt, hozzáadjuk a porcukorral kikevert margarint és a vaníliás cukrot. A krémet rákenjük a kihűlt tésztára.

Tetején egyenletesen elosztjuk a felvert tejszínhabot. Csokireszelékkel vagy tortadarával megszórva díszítjük.
Kinek adhatok?





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése