2012. szeptember 9., vasárnap

Almás krémes és raguleves

Tegnap nekiálltam délután süteményt sütni, mialatt vártam az unokatesómat, aki sajnos, este sem jött el  hozzánk :(
Nagyon szeles volt az idő, habár sütött a nap, majdnem fáztam. Így hát begyújtottam a sütőt. Kaptunk egy csomó almát és attól tartottam, hogy a kukában végzi, ha legalább párat nem használok fel. Miután átnézegettem egyesével őket, hogy nem kukacosak-e, recept után néztem. Eredetileg almás pitét akartam, viszont eszembe jutott, hogy pár napja szemezek a következő ígéretesnek hangzó finomsággal.

Nagyon mutatós...

Almás krémes

A tésztához:
5 tojás
20 dkg porcukor
20 dkg liszt
1 csomag sütőpor
pici só
2 ek kakaópor
1 dl étolaj
1 dl víz
1 kg alma
1 kk őrölt fahéj

A krémhez:
2 csomag vaníliás pudingpor
20 dkg kristálycukor
5 dl tej
20 dkg margarin

Tetejére:
instant kakaópor

A tojássárgájákat a cukorral, a vízzel és az olajjal habosra keverjük. Majd hozzáadjuk a sütőporral elkevert lisztet és végül óvatosan beleforgatjuk a kemény habbá vert tojásfehérjéket.
Egy 32x24 cm-es tepsit alufóliával kibélelünk, kivajazzuk az alját, belefektetjük a vékonyra szeletelt hámozott almát és őrölt fahéjjal megszórjuk.



Ráöntjük a tészta felét, a másik felébe belekeverjük a kakaóport, és azt is ráöntjük az almára, majd óvatosan összemárványozzuk. Előmelegített sütőben 180 fokon tűpróbáig sütjük.

Közben a két pudingport a tejjel és a cukorral megfőzzük. Ha kihűlt, a margarinnal krémesre keverjük.

A kihűlt tésztát kifordítjuk a tepsiből, az alufóliát eltávolítjuk. Rákenjük a krémet az almás felére. Instant kakaóporral megszórjuk a tetejét.

Habár a recept nem írta, én még pár órát a hűtőben hagytam, hogy a fahéjas alma aromája jól átjárja a krémet is :)
Amint látni a képeken, az almaszeletek belesüppedtek a tésztába a sütéskor :)

Másnap, mivel a zord időjárás nem enyhült, még eléggé erősen fújt a szél, készítettem ezt a forró levest is:

Igazán laktató...

Raguleves

1 db csirkemellfilé
1 fej vöröshagyma
20 dkg sárgarépa
20 dkg fehérrépa
20 dkg gomba (konzerveset bontottam fel)
babérlevél
bazsalikom
mustár
2 dl tejföl
1 ek liszt
bors
olaj

A hagymát apró kockákra vágjuk és az olajon megpirítjuk.
Hozzáadjuk a kockákra vágott csirkemellet, fűszerezzük, majd rövid ideig pároljuk. Beletesszük a mustárt és a kockákra vágott zöldségeket. Vízzel felengedjük és készre főzzük.
Még a víz felforrósodása előtt belekeverjük a tejföllel elhabart lisztet.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése