2013. január 10., csütörtök

Bagett

Régóta szerettem volna elkészíteni ezt a péksüteményt vagy kelt tésztát, kinek hogy tetszik, de mindig halasztottam az elő tészta készítését. Pedig nem nagy ördöngösség, csak mindig kellett a tál vagy a hely valami másra. Most azonban nekiálltam az összeállításának.
Még hétfő este összekevertem az alapanyagokat:

200 g kenyérliszt
130 g víz
4 g élesztő

Nem kell nagyon gyúrni, elég, ha összeáll a tészta. Kelesztőtálba raktam, letakartam és betettem a hűtőbe 12-14 órára. Másnap szobahőmérsékleten hagytam felengedni. Konyhapulton is lehet hagyni, ott 10-12 óra kell neki.

Bagett

A tésztához:
összes elő tészta
3,2 dl víz (kenyérsütőgéphez elég 2,8 dl)
2 tk só
2 ek étolaj
csipetnyi aszkorbinsav
2 ek burgonyapehely (elhagyható)
1 tk cukor
1 dkg élesztő
50 dkg kenyérliszt

A hozzávalókból lágy kenyértésztát dagasztunk. Kiolajozott kelesztőtálba rakom. Duplájára kelesztjük  Lisztezett nyújtólapra tesszük, 4 egyforma ovális cipóra osztjuk.
Megformázzuk a bagetteket: ovális formára alakítjuk. A széleit behajtjuk. A távol eső sarkokat háromszög alakban visszahajtjuk a közepéig, majd a lenti részével is megcsináljuk. Jól lenyomkodjuk. Majd mindkét felét a közepéig tekerjük, végül szorosan összecsípjük  Megfordítjuk és kézzel görgetve a megfelelő méretre alakítjuk. Vékonyan belisztezzük.
Óvatosan a sütőzacskóba rakjuk. Egy zacskóban két darab fér el. Megint duplájára kelesztjük. Ezalatt a sutot előmelegítjük 220 fokra. Benyúlunk a zacskóba, bemetsszük egy éles késsel, legjobb egy éles pengével, majd hagyjuk tovább kelni, míg a sütő bemelegszik. Mielőtt bekerül a sütőbe  vizet permetezünk a tasakba, és a száját óvatosan a bagettek alá hajtjuk.
Kb. 20-25 percig sutjuk, amíg szép fényesre, pirosra sül  Kibontjuk a zacskót, óvatosan, mert a gőz nagyon éget, majd sütőrácsra téve lepermetezzük kicsit hideg vízzel, majd hagyjuk, hogy kihűljenek.


A receptért és a formázásért köszönet Limarának! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése