2013. november 12., kedd

Nagymama kiflije

Pár hónappal ezelőtt egy séta alkalmával ellátogattam a néhai anyai nagymamám házához. Pontosabban csak kivülről szemléltem meg az átalakitást, amit időközben már más lakók vittek végbe. Azonban már messziről észrevettem, hogy valaki nagyon néz engem. Gyorsan megszaporitottam a lépteimet, és közelebbről kirajzolódott a szomszédnő alakja, Jucika néni. Feltűnt neki, hogy gyakran járok arra. Beinvitált egy kis péksütire, amelynek receptjét még anyukájától kapta. Jópár falat után el is kértem tőle, hogy itthon is megsüthessem a családnak. Ma végre sort keritettem rá, mert sikerült szereznem elfogadható áron túrót.

Nagymama kiflije

1 kg simaliszt
250 g margarin
kb. 7 dl tej (de kevesebb is elég, 100%)
3 dkg élesztő
5 ek porcukor
1 tojássárgája
fél tk só

Az élesztőt 2 dl tejben fél kanál kristálycukorral felfuttatjuk. Ha felhabosodott az élesztő, belekeverünk 4 ek lisztet, amelyet elvehetünk az 1 kg simalisztből. A tojássárgáját belekeverjük a porcukorral. A lisztet összemorzsoljuk a margarinnal. A kovászt ráöntjük a tojássárgájára, összekeverjük és ráöntjük a lisztet, ráöntünk 3 dl langyos tejet, és összegyúrjuk.
A dagasztott tésztánál keményebbre, a pogácsánál lágyabb legyen a tészta. Elosztjuk 10 cipóra.
Tetejét megkenjük a maradék tojásfehérje és 1 tojás keverékével.
200 fokon vagy magasabb hőfokon sütjük meg.

Mindenféle formára alkalmas :D

Legyezőcsiga :))))))))

Van itt mindenféle izesités: túrós, baracklekváros és almás.







Amig nyújtottam, formáztam a tésztát, egy jót nevettem magamon. Ugyanis olyan régen sütöttem buktát, hogy nem tudtam, hogy mekkorára nyújtsam a tésztát, illetve hogy tekerjem fel :))))))))))  Igy lettek kis falatkák belőle. Nagyobb adagokra is lehet osztani, de igy könnyebb dolgozni a tésztával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése