2013. július 27., szombat

Görög teasütemény

Mikor Móni oldalán megpillantottam, azonnal megtetszett ez a sütemény. Aznap nem is készitettem el, habár a receptet kinyomtattam, hanem felvettem az elkészitendők listájára :) Tegnap vagy inkább tegnapelőtt a hőség ellenére megsütöttem, hiszen tudtam, hogy ha napközben az édességet vagy akár a főtt ételt száműzöm, estére már megtámadom/megtámadjuk a hűtőszekrényt. Ezért el is készitettem:

Görög teasütemény

A tésztához:
30 dkg liszt (nálam finomliszt volt)
1 csomag sütőpor
10 dkg vaj
2 tojás
10 dkg cukor
fél csomag vaniliás cukor
1-2 ek tej

A töltelékhez:
15 dkg mazsola
6 dkg darált dió
2 ek cukor
kevés viz

Előbb elkeverjük a lisztet a sütőporral, majd hozzáadjuk a vajat, a tojást és a cukrokat. A tejjel könnyen gyúrhatóvá tesszük és diónyi golyócskákká formálva a tetejét kissé meglapitjuk, majd közepét ujjunkkal benyomjuk. A tepsit kivajazzuk. A golyók közepébe az alábbi töltelékből kis kupacokat rakunk: 15 dkg mazsolát alaposan megtisztitunk, hozzáadva 6 dkg darált diót, 2 ek cukrot és kevés vizet sűrűre főzzük. Közepes tűznél (nálam 180 fok volt) sütjük. Tálaláskor vaniliás porcukorral szórjuk meg, de ez el is maradhat.



Nagyon omlós korongokat kaptam eredményül. A hűlés után már azonnal puha lett. Egy műanyag dobozban tároltam, de rájártam és már alig van belőle :D Féladagot készitettem, legközelebb megduplázom a hozzávalók mennyiségét.

1 megjegyzés: