2013. július 21., vasárnap

Gyrosos cukkinifasirt

A héten egy neten keringő cukkinireceptet próbáltam ki néhány módositással. A recept forrására már nem emlékszem, csak arra, hogy tartalmazott fokhagymát, tojást, zsemlemorzsát, lisztet, sót és a meghámozott cukkinit nagylyukú reszelőn apritották fel.

Gyrosos cukkinifasirt

1 közepes nagyságú meghámozott cukkini nagylyukú reszelőn lereszelve
1 közepes méretű nyers, meghámozott burgonya
1 újhagyma kockákra vágva
1 tojás
kukoricapelyhes zsemlemorzsa
zsemlemorzsa
liszt

petrezselyem
gyros fűszerkeverék
amerikai krumplifűszerkeverék

Hagytam a cukkinit állni kb. 1 órát, megsózva. Majd kinyomkodtam a levét, mert a sótól vizet ereszt. Hozzáadtam a szintén nagylyukú reszelőn lereszelt burgonyát, az újhagymát, a tojást, próbaképpen tettem hozzá 1 ek kukoricapelyhes zsemlemorzsát, és annyi liszttel kevertem össze a masszát, hogy könnyen formázható legyen (ne legyen túl kemény, és ne legyen folyós a massza). Sóztam, apritott petrezselyemzölddel megfűszereztem, valamint megszórtam gyros-, illetve amerikai fűszerkeverékkel. Egy evőkanálnyi masszát a kezembe vettem és golyóvá formáltam, amelyet zsemlemorzsában meghempergettem. Ezt addig folytattam, amig a massza el nem fogyott. Közben egy serpenyőben bő forró olajat melegitettem, majd mikor felforrósodott az olaj, beleraktam a golyókat, amelyeket egy sütőlapáttal egyenként ellapitottam. Mindkét oldalát megsütöttem.
Tálalhatjuk hasábburgonyával, vagy rizzsel, de önmagában is nagyon finom.




Nagyon finom lett, a családom rájárt. Érdemes dupla adaggal kezdeni, mert könnyen hoppon maradhatunk... Egyébként lehetne a kukoricapelyhes zsemlemorzsában meghempergetni és úgy kisütni, igy ropogós fasirtokat kapunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése