2013. május 28., kedd

Túrós levél

Móninál járva azon gondolkodtam, hogy mit készítsek a házi túrómból, amelyet egy kedves ismerős, Julianna Balogh útmutatása alapján készitettem el.

Házi túró

Meg kell várni, amig megalszik a tej, aztán felhevitjük, de ne főzzük fel. Amikor kezd túrósodni, az már jó. Időnként kavarjuk meg óvatosan. Hagyjuk kihűlni, majd szűrjük le egy konyharuha vagy géz segitségével.

Nagyon szépen köszönöm a segitséget, Julianna Balogh! Finom lett a túró. Rájártam :) Csak elfelejtettem megmérni, hogy mennyi liter volt a házi tej. Egyébként 13 dkg túrót kaptam és sok savót, amely zöld szinű lé és a kenyérsütésnél és egyéb kelt tésztáknál fel lehet használni. Ja, és amint később megtudtam, hogy le lehet fagyasztani.

De most következzen a túró eltüntetését segitő recept:

Túrós levél

A tésztához:
500 g liszt
1 csomag sütőpor
1 tojás
5 dkg vaj
kevés só
tej

A töltelékhez:
2 tojássárgája
6 dkg vaj
fél csomag vaniliás cukor
5 dkg mazsola
2 ek tejföl
50 dkg tehéntúró
10 dkg cukor

A lisztet a sütőporral összekeverjük, majd a tojással, a vajjal, a sóval és annyi tejjel is eldolgozzuk, amennyit felvesz, rétestésztává dolgozzuk. Pihenni hagyjuk, amig a tölteléket elkészitjük. A tojássárgájákat, a vajat, a vaniliás cukrot, a mazsolát, a tejfölt, a tehéntúrót és a cukrot összekeverjük. A tésztát nyújtjuk, zsirral megkenjük, és ezt megismételjük 3-4 alkalommal. Négyzetekre vágjuk a tésztát, közepükre rakunk egy kanálnyit és a négy sarkát összefogva erősen összenyomjuk.
Előmelegitett sütőben 180 fokon megsütjük. Tálaláskor vaniliás cukorral elkevert porcukorral szórjuk meg.



Frissen szedett eperszemekkel diszitettem. Azonnal elfogyott :) Köszönet a receptért, Móni :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése