2012. december 28., péntek

Jogászcsók

Móni nem kis feladatra vállalkozott, mikor eldöntötte, hogy 1 év alatt megsüti a Váncza receptkönyvben található összes süteményt. Mikor szétnéztem nála, karácsonyi aprósüteményeket keresve, engem is elkápráztatott a bőséges kínálat. Nem győztem nyelni :D
Végül sikerült egyet kiválasztanom, amelyhez megvolt minden alapanyag. Azért is ez mellett döntöttem  mert unokatesóm jogásznak tanul :) és szerettem volna neki vinni, hogy jobban menjen a tanulás.
Féladagot készítettem, de Mónival ellentétben, nekem 45 darab lett, mert egy kicsivel több krumplit főztem meg.

Jogászcsók

A tésztához:
50 dkg liszt
15 dkg zsír
20 dkg főtt, áttört krumpli
22 dkg cukor
1 csomag Váncza-sütőpor
2 tojás
2 ek kakaópor
fél csomag Váncza-vanillincukor (vaníliás cukor)

Tetejére:
baracklekvár
mandulapelyhek

A lisztet összegyúrjuk a zsírral, a krumplival, a kétfajta cukorral, a sütőporral, a tojással és a kakaóporral. A tésztából diónyi golyókat formálunk, melyeket kissé megnyomva, közepükre baracklekvárból kis halmot és ennek tetejére mandulapelyheket rakunk (akinek van, tisztított mandulaszemet is rakhat rá). Előmelegített sütőben 180 fokon sütöttem meg.


Nagyon finom volt. Tényleg, még másnap is puha maradt a tészta a krumplinak köszönhetően. Köszönöm a receptet, Móni! :)

1 megjegyzés:

  1. Gyönyörű lett!
    Sajnos csak most olvastam el az email-leket ezért a decemberi összefoglalómból kimaradtál , kérlek bocsáts meg a figyelmetlenségemet, de a januári összefoglalóba és a könyv sorsolásán részt fogsz venni ígérem és természetesen beteszem a képet a recept mellé a blogba.
    Köszönöm hogy sütöttél a blogból
    Puszi:))

    VálaszTörlés